Veelgestelde vragen

Bestel & verzend informatie webshop Daily Design

                         

Verzendkosten?             

1. Verzending per post
Kleine pakketjes en verzendstukken die in een normale brievenbus passen worden verstuurd met PostNL. Het gewicht mag niet meer bedragen dan 2 kg.

Afhankelijk van voorraad en bestelmoment trachten wij deze de zelfde dag nog aan te bieden aan Post.NL

Wij vragen voor deze verzendmethode een afleverbijdrage van € 1,95

2. Pakketbezorging

Met deze service worden kleine artikelen bezorgd die maximaal 30 kg wegen en niet groter zijn dan 100 x 50 x 50 cm. Een pakketbezorging kan uit meerdere kleine producten bestaan die samen niet meer dan 30 kg wegen.

Sommige van onze producten zijn niet geschikt voor pakketbezorging, bijvoorbeeld producten die spiegels of glas bevatten. Deze gaan automatisch over naar bezorging per vrachtwagen, zodat we er beter op kunnen letten.

PostNL doet de eerste bezorgpoging op de dag die je overeengekomen bent met Daily Design toen je de bestelling hebt geplaatst. Als je niet thuis bent, laat PostNL een kaartje achter om je te laten weten dat de volgende bezorging plaatsvindt op een voor jou geschikt moment, óf dat PostNL het de volgende dag opnieuw probeert, óf dat je de goederen kan ophalen bij het dichtstbijzijnde ophaalpunt.

Wij vragen voor deze verzendmethode een afleverbijdrage

Voor aankopen met een waarde tot € 30,- bedraagt de bijdrage € 6,95

Voor aankopen met een waarde tussen de € 30,- en de € 50,- bedraagt de bijdrage € 3,95 

Aankopen boven de € 50,- en geschikt voor pakketbezorging worden kostenloos verstuurd

3. Bezorging per vrachtwagen

Daily Design biedt de mogelijkheid om alle bestellingen die we classificeren als ‘grote’ leveringen, en alle producten die we niet geschikt achten voor pakketbezorging thuis te laten bezorgen.

Bij levering aan een flat of appartementcomplex waar GEEN lift aanwezig is, of waar het meubel niet in de lift past, wordt tot de 3e verdieping afgeleverd.

Ook hier geldt dat de maximaal 3e verdieping goed toegankelijk moet zijn voor de doorgang van de meubelen. Hier bent u zelf verantwoordelijk voor.

Wij kunnen geen externe liften of extra materiaal inzetten om de meubelen op bestemming te krijgen.

Deze afleverservice kunnen wij alleen aanbieden in Nederland (exclusief de Waddeneilanden). Er worden geen meubelen retour genomen.

Levering tot op plaats van gebruik mits goed bereikbaar*.  De meubelen wordt uitgepakt. De verpakking wordt mee retour genomen. Kleine montage tot maximaal 15 minuten zijn inbegrepen bij deze bezorging. Daarna geld een toeslag.

De afleverbijdrage voor deze bezorging per vrachtwagen is € 95,00

                                  

Verzendkosten buitenland?

Voor andere landen dan nederland gelden andere tarieven.

                   

Verzending na Betaling?

Uw bestelling wordt verzonden zodra wij de betaling of akkoord op uw betaling hebben ontvangen.

    

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

Verzending vindt plaats via PostNL en is dus snel en veilig. Uw bestelling wordt, indien voor 16.00 uur op een werkdag besteld, dezelfde dag al ingepakt waardoor u het binnen 24 uur na betaling in huis kunt hebben. U ontvangt een bevestiging met gegevens per e-mail als de bestelling door ons is verstuurd.

  

Ik heb geen bestelbevestiging ontvangen?

U kunt in uw profiel controleren of wij uw gegevens correct ontvangen hebben.

   

Ik wil mijn bestelling ophalen, kan dat?

Het is mogelijk mogelijk om een bestelling bij ons op te halen, hiervoor geeft u bij het betalen aan dat u het pakket wilt afhalen in de winkel.

              

Bestelproces via onze website

In onze webshop vindt u een selectie van artikelen die elektronisch besteld kunnen worden. Deze artikelen kunt u indien gewenst selecteren. Vervolgens geeft u aan hoeveel artikelen u toegeleverd wilt hebben. Nadat u de gewenste artikelen geselecteerd heeft, dient u onderaan uw bestelling te bevestigen middels het specificeren van uw persoonlijke gegevens en de wijze van betalen. Hiermede bevestigt u de bestelling en komt de overeenkomst tot stand.

            

Betaalmogelijkheden

Bij uw bestelling dient u op te geven hoe u wenst te betalen. Hiertoe worden vier mogelijkheden geboden:
                                                      

1. 

Vooruit betaling per bank: U selecteert bij betalingswijze "Vooraf per bank na ontvangst van onze factuur". Nadat wij uw bestelling hebben ontvangen, sturen wij u ter bevestiging de betreffende factuur toe. Na ontvangst van uw betaling worden de artikelen met in achtname van de opgegeven levertijd toegeleverd.

2. 

Betaling per iDEAL: U selecteert bij betalingswijze “iDEAL”. Bij deze betaalmethode kunt u direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met uw eigen bank. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als internetbankierder kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden. Na ontvangst van uw bestelling & betaling bevestigen wij uw bestelling en worden de artikelen met in achtname van de opgegeven levertijd toegeleverd.

3. 

U kiest er voor om het product in de winkel af te halen. Uiteraard is het ook mogelijk een product via het internet te bestellen en deze te komen afhalen in onze winkel in Hoogland. Wanneer u hiertoe besluit, graag bij de opmerkingen aangeven wanneer u de bestelling ongeveer zal komen ophalen. Zodoende kunnen wij ervoor zorgen dat uw bestelling klaar staat wanneer u in de winkel bent. Wij kunnen maximaal 8 dagen uw product reserveren om af te halen.

 

 

          

Telefonisch bestellen?

Liever persoonlijk contact? 
Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar van dinsdag t/m zaterdag.

Wij bieden u telefonische ondersteuning en helpen u graag met het bestelproces.
Wilt u een telefonische bestelling plaatsen? of wilt u hulp bij het plaatsen van een bestelling?

        

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar op +31 (0)33-4673675. Onze medewerkers staan u graag te woord tijdens de volgende uren:
              

  • Dinsdag 10.00 - 17.30
  • Woensdag 10.00 -17.30
  • Donderdag 10.00 - 17.30
  • Vrijdag 10.00 - 17.30
  • Zaterdag 10.00 - 14.00
                                    

Wij streven er naar om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, krijgt u ons niet direct aan de lijn probeer het dan op een later tijdstip nog een keer.

Onze medewerkers staan voor U klaar !

        

Hoe is het mogelijk, dat een artikel dat ik bestel toch niet op voorraad is?

Al onze verkopen in de winkel worden direct verwerkt en op het moment dat ze aangeslagen worden op de kassa op internet bijgewerkt. Desondanks kan het zijn dat de online voorraad niet klopt.

                           

Drukte aan de kassa

Als iemand artikelen in onze winkel in de hand heeft om af te rekenen dan kunnen wij niet deze artikelen in de winkel alsnog afnemen wanneer deze net als internetbestelling binnen komt. Helaas is hier geen oplossing voor te bedenken die beide klanten helpt.

                                   

Invoer fouten bij onze administratie

Wij verwerken jaarlijks meer dan 100.000 artikelen in onze winkel, op onze website en werken met een tiental collega's. Hoewel er strikte regels worden gevolgd kan het onverhoopt gebeuren dat er toch een typfoutje onstaan waardoor een product alsnog niet in het magazijn blijkt te liggen. Waar mensen werken worden fouten gemaakt.

                            

Door diefstal

Helaas verdwijnt jaarlijks 2% tot 3% van onze artikelen onbetaald in vreemde tassen. Ondanks camerabeveiliging en het labelen van alle artikelen kunnen wij dit niet voorkomen.

                                 

Leveringsfouten door leveranciers

Ook bij leveranciers wil er wel eens iets mis gaan en er wordt minder geleverd dan ingekocht door Daily Design.

                            

Geldigheid

               

Onze aanbiedingen zijn geldig zolang de voorraad strekt.
Voor artikelen geldt altijd de prijs en de actie die op het moment van bestelling voor het artikel werd vermeld. U hebt tenslotte de mogelijkheid gehad artikelen te bestellen, welke wellicht nu niet meer beschikbaar zijn op onze website. In de regel is binnen 24 uur na de start van een actie een groot deel van de artikelen en verschillende maten uitverkocht. Het is dus voor de klanten die deze artikelen besteld hebben, ook een kwestie van op het juiste tijdstip op de juiste plaats zijn. Overigens is een ondernemer volgens de Nederlandse wet vrij om zijn producten af te prijzen. U bepaalt als consument zelf wanneer u tot aankoop overgaat. U heeft geen recht op teruggave van het prijsverschil, als korte tijd later een al aangeschaft product afgeprijsd blijkt te zijn.

                                                    

Retouren 

                                  

Voor bestellingen welke geplaatst zijn via de webshop van DailyDesign.nl geldt een maximale zichttermijn van 14 dagen na ontvangst tenzij anders vermeld. De zichttermijn is niet van toepassing op geleverde maatwerk producten/bestellingen.

                            

Na het verstrijken van de zichttermijn is de koopovereenkomst een feit.

                                  

Mocht van de zichttermijn gebruik gemaakt worden, kan de bestelling uitsluitend geretourneerd worden indien deze:
1. eerst per e-mail aangemeld is bij info@dailydesign.nl
2. conform onze retourinstructies verzonden wordt
3. compleet & onbeschadigd is en in de originele verpakking zit (indien redelijkerwijs mogelijk)
4. binnen redelijke termijn doch uiterlijk binnen 10 dagen na retourinstructie (stap 2) wordt teruggestuurd

                                    

Retourzendingen die niet voldoen aan 1 van de bovenstaande condities, worden niet in behandeling genomen. De verzend- en afhaalkosten zijn voor rekening van de klant.
Na goedkeuring en ontvangst van de retourzending wordt overgegaan tot terugstorting van betaling.

                             

Garantie

            

De standaard garantietermijn bedraagt 1 jaar - onverlet de wettelijke rechten - na leverdatum . Na melding zullen wij de klacht in behandeling nemen en deze beoordelen op basis van de aangeleverde informatie. Daar waar nodig zullen wij eventueel aanvullende informatie opvragen (bijv. foto's). Indien de klacht gegrond is, zullen wij een passende oplossing aandragen.

                     

Klachtafhandeling

                    

Heeft u een klacht of een vraag dan kunt u het volgende doen om ons op de hoogte te stellen:
 - Per e-mail via info@dailydesign.nl 
 - Telefonisch via 033-4673675 tijdens onze openingstijden.
 - Schriftelijk per brief t.a.v.
          Daily Design BV
          Postbus 28014
          3828 ZG  Hoogland (NL)
Het is raadzaam om een klacht goed te omschrijven en deze daar waar mogelijk te voorzien van foto's die het probleem duidelijk in beeld brengen.
                                       
Een klacht is gegrond indien deze niet veroorzaakt wordt door:
 - foutieve montage/behandeling
 - beschadiging door opzet/nalatigheid
 - foutief gebruik c.q. nalatig onderhoud
 - normale slijtage
                                                          
U ontvangt zo spoedig mogelijk (echter uiterlijk binnen 14 dagen) onze reactie.